Dieta dla dobra włosów

Czy wiesz, jak wielki wpływ ma dieta na kondycję Twoich włosów? Odpowiednie odżywianie, a także dostarczanie organizmowi witamin w odpowiednich proporcjach sprawi, że będziesz świetnie będziesz się czuć, a Twoje włosy będą zdrowe i pełne blasku.

Dla zdrowia i urody włosów powinnaś regularnie przyjmować witaminy z grupy B, biotynę, inozytol, kwas foliowy, różnorodne minerały (np. magnes i cynk), a także kwasy tłuszczowe. Najlepszym i najbezpieczniejszym źródłem witamin i minerałów jest jedzenie, dlatego warto przykładać uwagę do tego, co znajduje się na naszym talerzu.

Witaminy z grupy B znajdziesz w fasoli, grochu, marchewce, kalafiorze, soi, orzechach i jajach. Biotyna, jest również odpowiedzialna za zdrowe i mocne włosy. Produkty bogate w biotynę to drożdże piwne, brązowy ryż, soczewica, zielony groszek, owies, soja, nasiona słonecznika i orzechy włoskie. Co ciekawe, niektóre kosmetyki do włosów zawierają biotynę.

Coraz więcej mówi się o dobroczynnym działaniu tzn. „dobrych” kwasów tłuszczowych, które mają doskonały wpływ na całe nasze ciało, w tym również włosy. Kwasy tłuszczowe zawarte w rybach takich jak łosoś lub tuńczyk wzmocnią strukturę Twoich włosów. Zapewnią im odpowiedni poziom nawilżenia oraz elastyczność, a Ty zapomnisz o suchych i łamliwych kosmykach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *