Warto premiować lojalność

Polecam wpis autorstwa Tomasza Karwatki na łamach eKomercyjnie.pl . Tomasz opisał, dlaczego warto stawiać na lojalność klientów.

Niewątpliwą zaletą artykułu jest naukowe podejście do e-marketingu – każda teza poparta jest wynikami badań. Ta lektura dała mi wiele do myślenia, jeśli chodzi o marketing LokiKoki.pl . Każdy nowy klient dostaje prezent startowy oraz kod rabatowy do następnych zakupów. Wszystko brzmi świetnie. Klientka jest zaskoczona miły prezentem. Prawdopodobnie się cieszy. Klientka jest zadowolona, my jesteśmy zadowoleni. I co dalej?… Czy dajemy jej jakiś dodatkowy bodziec, by kupowała właśnie u nas? Dlaczego w każdym kolejnym zamówieniu ma mniej gratisów, niż w tych początkowych?

David Ogilvy w książce „Ogilvy o reklamie” przytacza kilka przypadków, w których 20% klientów generuje zamówienia o wartości 80% zamówień. Dokładnie tak działa zasada Pareto. Czy lepiej jest mieć mniejszą liczbę klientów, którzy regularnie powtarzają zakup, czy całą masę klientów jednorazowych? Od dziś w LokiKoki.pl decydujemy się na premiowanie tej pierwszej grupy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *