E-PRZESYŁKA – pierwsze podejście

E-PRZESYŁKA to nowa usługa wprowadzona przez Pocztę Polską. Polega ona na tym, że klientka odbiera samodzielnie paczkę z placówki pocztowej (listonosz do niej nie przychodzi) po uprzednim otrzymaniu SMSa z informacją, że przesyłka już na nią czeka. Usługa ta jest więc odpowiedzią na akcje konkurencji takie jak Paczkomat InPostu czy Paczka w Ruchu. Na wcześniejsze rozwiązania się nie zdecydowaliśmy, ponieważ najbliższy oddział InPost jest kilkanaście kilometrów od naszej siedziby, a w przypadku Ruchu to przyznam, że nie wiem gdzie jest najbliższy kiosk, ale raczej nieblisko ;)

Dlatego byliśmy przekonani, że E-PRZESYŁKA – tańsza opcja dostawy będzie dobrym uzupełnieniem dla zwykłych paczek i kuriera. W końcu codziennie chodzimy do pobliskiego urzędu pocztowego, toteż przy okazji możemy wysyłać E-PRZESYŁKI. Skontaktowałem się z przedstawicielem handlowym PP, podpisałem aneks do umowy i jeszcze tego samego dnia uruchomiliśmy nową formę dostawy.

Klienci byli zainteresowani E-PRZESYŁKĄ niestety pojawiły się 2 problemy:

  1. Klientom nie była znana nowa usługa, więc się dziwili, że muszą sami iść na pocztę. Oprócz jednej Klientki pozostałe osoby rezygnowały z E-PRZESYŁKI i wybierały inną formę dostawy po naszym telefonie/mailu z informacją z jakiego urzędu pocztowego będzie należało odebrać paczkę.
  2. Okazuje się, że nie wszystkie urzędy pocztowe obsługują E-PRZESYŁKĘ i tak się składa, że urząd na naszej ulicy akurat jej nie obsługuje. Umowa z Pocztą Polską zobowiązuje nas do wysyłki właśnie z tej placówki, więc mimo naszych dobrych chęci musieliśmy zrezygnować z tej formy dostawy.

Mam nadzieję, że E-PRZESYŁKA w przyszłości na tyle się spopularyzuje, że ponownie będziemy mogli ją dodać do jako opcję dostawy.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *