E-PRZESYŁKA – pierwsze podejście

E-PRZESYŁKA to nowa usługa wprowadzona przez Pocztę Polską. Polega ona na tym, że klientka odbiera samodzielnie paczkę z placówki pocztowej (listonosz do niej nie przychodzi) po uprzednim otrzymaniu SMSa z informacją, że przesyłka już na nią czeka. Usługa ta jest więc odpowiedzią na akcje konkurencji takie jak Paczkomat InPostu czy Paczka w Ruchu. Na wcześniejsze rozwiązania się nie zdecydowaliśmy, ponieważ najbliższy oddział InPost jest kilkanaście kilometrów od naszej siedziby, a w przypadku Ruchu to przyznam, że nie wiem gdzie jest najbliższy kiosk, ale raczej nieblisko 😉

Dlatego byliśmy przekonani, że E-PRZESYŁKA – tańsza opcja dostawy będzie dobrym uzupełnieniem dla zwykłych paczek i kuriera. W końcu codziennie chodzimy do pobliskiego urzędu pocztowego, toteż przy okazji możemy wysyłać E-PRZESYŁKI. Skontaktowałem się z przedstawicielem handlowym PP, podpisałem aneks do umowy i jeszcze tego samego dnia uruchomiliśmy nową formę dostawy.

Klienci byli zainteresowani E-PRZESYŁKĄ niestety pojawiły się 2 problemy:

  1. Klientom nie była znana nowa usługa, więc się dziwili, że muszą sami iść na pocztę. Oprócz jednej Klientki pozostałe osoby rezygnowały z E-PRZESYŁKI i wybierały inną formę dostawy po naszym telefonie/mailu z informacją z jakiego urzędu pocztowego będzie należało odebrać paczkę.
  2. Okazuje się, że nie wszystkie urzędy pocztowe obsługują E-PRZESYŁKĘ i tak się składa, że urząd na naszej ulicy akurat jej nie obsługuje. Umowa z Pocztą Polską zobowiązuje nas do wysyłki właśnie z tej placówki, więc mimo naszych dobrych chęci musieliśmy zrezygnować z tej formy dostawy.

Mam nadzieję, że E-PRZESYŁKA w przyszłości na tyle się spopularyzuje, że ponownie będziemy mogli ją dodać do jako opcję dostawy.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *